Vi tilbyder dig et detaljeret overblik over standardrollerne i Holdsport og deres funktioner.
Administratorer
En klubadministrator har alle rettigheder i klubben og på tværs af alle hold. Han/hun har adgang til alle klub- og holdfunktioner.
Der findes også:
- Kasseren har adgang til økonomidelen og kan få overblik over klubbens funktioner, men kan ikke ændre dem.
- Webmasteren har adgang til webdelen og kan også få overblik over klubbens funktioner, men kan ikke ændre dem
TIP: Du kan frit oprette nye administratorroller – f.eks. formand, sekretær osv. – og tildele dem administratorrettigheder.
Følg denne guide for at lære mere.
Afdelingsleder
En afdelingsleder har adgang til alle holdfunktioner for holdene i sin afdeling:
- Oprette/redigere/slette aktiviteter
- Oprette medlemmer, trænere, assistenter og holdledere
- Slette medlemmer, trænere, assistenter og holdledere
- Flytte et medlem fra et hold til et andet i afdelingen
- Adgang til holdchat, forældre-træner-chat og trænerchat
- Adgang til holdindstillinger
- Oprette statistik og afstemninger
- Oprette holdnyheder osv.
En afdelingsleder har også adgang på klubniveau og kan:
- Oprette aktiviteter for flere hold, afdelingsaktiviteter og klubaktiviteter
- Se og redigere medlemsprofiler i sin(e) afdeling(er)
- Flytte eller tilføje eksisterende medlemmer fra ét hold til et andet i sin(e) afdeling(er)
- Oprette nyheder til sin(e) afdeling(er)
- Lave opslag på opslagstavlen for sin(e) afdeling(er)
- Tilføje nye hold i sin(e) afdeling(er)
- Redigere indstillingerne for sin(e) afdeling(er)
Derudover kan den afdelingsleder se andre funktioner i klubben, men uden at kunne ændre dem.
BEMÆRK: Hvis en afdelingsleder også skal kunne tilmelde sig aktiviteter i afdelingens hold, skal vedkommende tilføjes som træner eller medlem på de pågældende hold.
Træner / Assistent
En træner og en assistent har adgang til alle holdfunktioner på deres egne hold:
- Oprette aktiviteter
- Oprette medlemmer, trænere, assistenter og holdledere
- Adgang til holdchat, forældre-træner-chat og trænerchat
- Adgang til holdindstillinger
- Oprette statistik og afstemninger
- Oprette holdnyheder osv.
- Låne spillere/trænere fra klubben
En træner og en assistent kan også have adgang på klubniveau og dermed kunne oprette aktiviteter for flere hold, afdelingsaktiviteter og klubaktiviteter.Som administrator har du dog mulighed for at begrænse deres adgang på klubniveau. Det gør du under Klubindstillinger og Medlemsstyring.
Som standard kan en træner og en assistent slette medlemmer fra deres hold og redigere spillernumre. Som administrator kan du ændre disse indstillinger under Klubindstillinger og Medlemshåndtering.
BEMÆRK: En træner/assistent kan ikke flytte medlemmer mellem hold eller oprette nye hold i klubben.
Holdleder
En holdleder har adgang til alle holdfunktioner på sine hold:
- Oprette aktiviteter
- Oprette medlemmer, assistenter og holdledere (ikke trænere)
- Adgang til holdchat, forældre-træner-chat og trænerchat
- Adgang til holdindstillinger
- Oprette statistik og afstemninger
- Oprette holdnyheder osv.
- Låne spillere/trænere fra klubben
Som standard kan en holdleder slette medlemmer fra sine hold og redigere spillernumre. Som administrator kan du ændre disse indstillinger under Klubindstillinger og Medlemshåndtering. En holdleder har derimod ikke adgang til klubniveauet.
BEMÆRK: Forskellen i forhold til en træner/assistent er, at en holdleder ikke kan få adgang på klubniveau, flytte et medlem fra ét hold til et andet eller oprette et nyt hold i klubben.
Medlem/Spiller
Et medlem/spiller har adgang til sine hold, men har kun et overblik over holdfunktionerne.
Et medlem/spiller kan:
- Tilmelde/framelde sig aktiviteter
- Deltage i holdchat
- Skrive beskeder til holdkammerater
- Oprette et album i galleriet
- Svare på afstemninger
- Skrive opslag i forummet
- Købe varer i klubbens webshop
- Booke en klubressource
- Redigere sine profilindstillinger
Som standard kan et medlem/spiller ændre sin status til inaktiv eller skadet i sine profilindstillinger. Som administrator kan du ændre disse indstillinger i Klubindstillinger og Medlemshåndtering.
Forælder
En forælder har adgang til sine børns hold, men har kun et overblik over holdfunktionerne.
En forælder kan på vegne af sine børn:
- Tilmelde/framelde sine børn til aktiviteter
- Deltage i holdchat
- Skrive beskeder til andre forældre på holdet
- Oprette et album i galleriet
- Svare på afstemninger
- Skrive opslag i forummet
- Købe varer i klubbens webshop
- Booke en klubressource
- Redigere sine egne og sit/sine barns/børns profilindstillinger
BEMÆRK: Fra forældreprofilen i mobilappen kan en forælder, i eget navn, skrive direkte til trænerne på sit/sine barns hold.
Inaktivt medlem/spiller
Et inaktivt medlem/spiller modtager ikke emailnotifikationer og kan ikke tilmelde sig aktiviteter.
Skadet medlem/spiller
Et skadet medlem/spiller modtager ikke emailnotifikationer og kan ikke tilmelde sig aktiviteter.